Tuesday, August 07, 2007

Kaeritai - heimwee

Een maand daar heeft -meer dan ik verwachtte- mijn toekomst bepaald. Nu ik erop terugkijk, was het de beste maand van mijn leven met veel nieuwe ervaringen en nieuwe mensen. Ik ben nu al een dikke week terug in Belgiƫ en het went wel, maar toch heb ik heimwee. Restaurant-visites en het lekker Japans eten, mijn geklungel met de stokjes, de overvolle treinen, de Japanse taal, de leuke winkeltjes,... Ik kan niet wachten om het allemaal terug rond mij te hebben. Ik mis Japan nu meer dan ik Begiƫ miste toen ik in Japan was... Mijn hart ligt dus duidelijk aan de andere kant van de wereldbol.
Maar ik weet wat mij te doen staat, goed blokken voor mijn tweede zit, zien dat ik slaag en in between veel geld sparen. Dat zijn zo wat de enigste twee voorwaarden, geslaagd zijn en geld hebben, om volgende zomer terug te gaan naar het land van de opgaande zon.
Het is wel spijtig dat ik nu niet meer elke dag Japans rond mij hoor, maar ik probeer toch elke dat wat Japanse muziek of een Japans filmpje te horen/kijken en mijn dagelijkste minuten skype met Tatsuya zorgen er ook voor dat ik elke dag Japans actief gebruik. Hopelijk werpt het over 4 weken zijn vruchten af. Hiermee bedoel ik "geslaagd voor 2e bachelor Japanologie" :-)
We gaan ons nogmaals over ons boeken buigen, ik hou jullie op de hoogte!
Dorien - back in Belgium.

Ohja, nog even heel kort, het Belgisch weer valt wel tegen... In Japan was er ook wel geregeld regen, maar daar was het tenminste nog lekker (te) warm... Ach...ik mis Japan!!

1 comment:

Jipo said...

"En graag een commentje als je langs daar gepasseerd zijt ;-)" zei ge op uw netlog. Dan doen we da he :-)

Wou gwn ff opmerke da gij nie de enige zijt die denkt "het Belgisch weer valt wel tegen". Was bij mij ook'n slap in the face da belgisch weer.

Mist ge ook gn ander dingen uit Japan? Combini's bijvoorbeeld, en 100Yen shops. Oee, en de heerlijke Matsuya, Yoshinoya en gelijkaardige plaatsen. Mjaja, wat is het toch leuk in Japan he ;-)

Anyway, succes in uw 3e bachelor ^_^