Monday, June 11, 2007

Dag gastgezin :)

Eindelijk kwam de verlossende mail van mijn school in Japan met de boodschap wie ze gevonden hebben als gastgezin. Het lijken mij hele toffe en lieve mensen, want ik heb ondertussen al wat heen en weer gemaild. Ze komen mij bijvoorbeeld halen aan de bushalte (de bus die van de luchthaven komt), ik mag er paar dagen langer blijven, etc...
Ik heb daar een mama en papa, een broer en zus. De mama heet Yūko, ze is huismoeder maar werkt af en toe op een Japanse lagere school als vrijwilliger. Mijn papa is architect, maar zijn naam weet ik (nog) niet.
Zij hebben dus 2 kinderen, een zoon van 25 en een dochter van 21. De zoon werkt al en woont alleen. Hun dochter, Tomoka, zit in het 4e en laatste jaar op de universiteit. Ze studeert (iets met) arts (kunst).
Dat ziet er dus allemaal zeer fijn uit... Nu ik weet dat ik daar terecht kom bij fijne mensen, heb ik nog meer zin om te gaan. Ik tel de dagen (en de examens) af.
Ik vermoed dat mijn volgende blog zal zijn als ik al in Japan zit. Dus aan de studenten onder ons : studeer nog goe. En tot later! (Véél later)

Dorien

1 comment:

Anonymous said...

Hoi,
Ik ken je niet zo goed, maar enthousiasme herken je overal :-) En vooral bij jou. Als ik zo bezig hoor, krijg ik zelf zin om te vertrekken...
Nog héél veel succes met de examens en erna een ongelooflijke onvergetelijke ervaring in Japan!

Groetjes
Lies