Saturday, September 20, 2008

तैफूं.

Ondertussen is er al weer een week en een dag voorbij zonder een update. Het is ook druk geweest, heb veel gezien, gedaan.
Mijn weekverloop begint bij het eindigen van het vorige. Ik was op weg naar Chigasaki, in de provincie Kanagawa. Ligt nog verder van Tokyo dan Yokohama. Alles samen ongeveer een urenhalf van Tokyo-stad. Maar al bij al dus nog niet zo ver (in Japan-termen toch niet).
De mama van Momoko (Kazumi) wachtte mij op in het station. Samen met de auto naar huis gegaan, mijn gerief daar gezet, een douche genomen, iets gegeten, effe op't gemak gezeten voor ik terug vertrok naar mijn volgende stop. Nu ik daar dan toch was, heb ik op Momoko gewacht die heel blij was mij te zien. Maar schijnbaar verstaat ze wel nog al het Nederlands als ze het hoort van mij, maar ze kan het niet zelf meer spreken... Ze is heel verlegen geworden en is bang om fouten te maken in het Nederlands dus spreekt ze het niet meer... Misschien met de tijd...
's Avonds ben ik dan richting Uenohara gegaan, om nog eens een goeie dag te zeggen tegen Tatsuya & zijn ouders & broer. Lekker gegeten ook (een constante in mijn Japanse avonturen). De volgende dag 's morgens vroeg vertrokken,



in Shinjuku afgesproken met Jasmijn, 4u in Tokyu Hands rondgehangen (een té leuke winkel), onigiri (rijstballetjes, heel goedkoop, lekker & maagvullend) gegeten, om dan Roppongi te verkennen. Bekend voor zijn Roppongi Hills gebouw



dat 53 verdiepingen hoog is en op de bovenste verdieping een aquarium heeft met verschillende soorten vissen. (Wel geen dolfijnen of haaien enzo, helaas.)







's Avonds heb ik in Shinjuku de bus naar Nagoya genomen. Daar om 6u 's morgens aangekomen, wat rondgehuppeld en om 8u Miki ontmoet. Een koffie'tje gedronken want het was nog vroeg en dan naar het kasteel van Nagoya geweest.





Het is het eerste kasteel in Japan dat ik zag, dus ik vond het wel de moeite waard. Ook omdat er vanbinnen een soort museum was over de geschiedenis van Japan en wat dit kasteel & Nagoya daar mee te zien heeft. Ik heb dat allemaal geleerd bij Vande Walle in het 1e en 2e jaar, dus ik zou het allemaal moeten weten... Maar het is toch leuk omdat nu in het echt te zien. Geeft direct veel meer betekenis aan alle theorie...
Maar dus, 's middags lekker gegeten, nog naar een tempel gaan zien,



wat rondgewandeld en dan 's avonds naar Miki's thuis gegaan. Eerst samen met de mama, broer, zus en vriendin van de zus taart, thee, sushi gegeten en daarna naar het huis van de oma



gegaan (trouwens een gigantische villa!! niet in Japan termen, maar zelfs Belgie termen. 3 badkamers, 4 Japanse kamers, 2 keukens, nog 8 andere kamers, 2 lievingen, 3 tv's,....... echt decadent... En terwijl normale Japanse huisen geen of maximum 1 parkeerplaats hebben, had deze villa er 4. Ook een binnentuintje en een grote buitentuin.) Helaas was ik te sprakeloos en verlegen (jawel!!) om het vast te leggen op de gevoelige plaat. Een paar wazige foto's uit de auto maar die zeggen eigenlijk niet zoveel. Helaas!



Nog tot laat vrouwen-gesprekken gevoerd en de volgende ochtend lekker ontbijt. Dan tegen de middag hebben we Jonathan, een Belg die in Nagoya werkt, ontmoet. Jonathan is juist afgestudeerd : Japanologie op de KUL. Miki kende die ook toevallig (via Internet), zonder te weten dat Jonathan en ik elkaar ook kennen.
Lekkere ramen (noedels) gegeten, wat rondgewandeld alweer (windowshopping) en dan om kwart na 4 heb ik de bus terug naar Tokyo genomen. Met de bus via de autosnelweg door de bergen, langs Uenohara terug naar Tokyo. Helaas was er 20km file op de autostrade, die ervoor zorgde dat de bus om 2u 's nachts ongeveer in Shinjuku zou arriveren, which means geen treinen meer. Ik ben dan samen met wat andere busgangers, vroeger uitgestapt, nog een trein kunnen nemen naar een groot station om dan in een hotel te blijven overnachten. De volgende dag gewoon wat door Tokyo gehost, tegen de namiddag naar Chigasaki teruggekeerd en heerlijk gegeten.
De dagen die erop volgenden heb ik doorgebracht afwisselend lui thuis



en op stap met de familie.



Een paar keer naar Tokyo "afgereisd" om met Jasmijn ofzo te gaan eten, eens naar de zee gefietst (van hier ongeveer een 10 minuutjes en bij 35 graden is zee echt wel verfrissend!!),



gewinkeld uiteraard (ook een terugkerende constante in mijn Japan-leven) en verder vandaag naar het grootste Oceanarium van Japan in Yokohama.



Er waren veel vissen, kleine & grote, eenden, kikkers, slangen, schildpadden, haaien, vieze platvissen, mooie witte dolfijnen, gewone dolfijnen, een zeekoe, een bever, vele zeehonden, walvisjes, pinguins, ijsberen, .......





De witte dolfijnen, gewone grijze dolfijnen, zeekoe, zeehonden, pinguins en walvissen verzorgden een mooie ongeziene adembenemende show. Het was echt zodanis de moeite waard dat we het twee keer gezien hebben!!



(We hebben ook ontdekt da ge voor 60 euro 75 minuten met de dolfijnen kunt zwemmen!!!)(Het is dus ons plan om dit in oktober ergens te doen!)(Mijn kinderdroom!!JEEJ!)
Verder zitten mijn 2 weken in Japan er bijna op. Morgen gaan we misschien nog naar de 13,35m hoge Boeddha in Kamakura.
Verder inpakken en vliegtuig nemen, zo sta ik maandagavond alweer op Belgische bodem!
Groetjes!!

4 comments:

ellen_ said...

wow, je hebt hier al een heel stuk gezien!
ik ben echt nog bijna nergens geraakt, teveel rompslomp met papieren enzo!
maar, als je terugkomt (binnenkort dus) moeten we zeker afspreken, en kunnen we samen met Jasmijn iets gaan eten, drinken, whatever :)
aaaargh, regen ganse dagen nu... en een aardbeving vannacht!
ok, veel "plezier" op je terugreis naar belgie, en dan terug naar hier :)oja, en je moet mij dat eens uitleggen hoe jij al die foto's daar zo schoon ingeplakt krijgt, dat duurt toch eeeeuwen, niet?

Anonymous said...

Menneke!! Keimooie foto's gepost! :) ik wil ook naar Japan!!

Leuk verhaaltje ook. Gaan we afspreken binnenkort?

hoelaat komt ge in zaventem?

doei! xxxxxxxxx

Tijl said...

Jaja, ik kan al niet meer wachten om zelf terug naar Japan te gaan, nu ik uw blog lees en foto's bekijk...

Hoe dan ook, hopelijk zijt ge goed en wel (en zonder teveel heimwee naar Japan) thuis gekomen!

*RC* said...

mooie foto's :)
blijf er zo van genieten!