Wednesday, November 12, 2008

De eerste maand in Japan is al voorbij..... time flies when you're having fun.

Hey iedereen, met véél vertraging mijn blog over de voorbije 2 weken. Woensdag en donderdag 29 en 30 oktober is er niet veel gebeurd. Aangezien we vrijdag geen school hadden, zijn velen onder de internationale studenten donderdagavond (tot vrijdagmorgen) naar een Halloween party geweest in Shibuya. Maar omdat Jaina nog onder de 20 is en die dus niet binnen mag en omdat ik eigenlijk niet zo van clubs hou, zijn we met een groepje japanners gaan bowlen. Dat was uiteraard ook very fun. Ik had donderdag trouwens chocomousjes gemaakt die we na het bowlen ook hebben opgegeten. Ze waren niet perfect gelukt, volgende keer beter.
Vrijdag vanaf 16u verzamelden we bij Ryotaro thuis, om met iedereen van onze circle/saakuru voorbereidselen voor het univ festival te treffen. Zoete aardappelen schillen, stukjes snijden, koken, aardappelpuree maken (maar de zoete versie) en dan bolletjes draaien. Daar hebben we ons de hele avond tot een uur of 12 mee beziggehouden. Dan ging iedereen naar huis, want we werden zaterdag om 8u 's morgens al op de unief verwacht, om ons stalletje in orde te maken en al banaan te beginnen maken.
Ons verkoopsstandje had dus twee dingen. In het japans : BANAAN en IMOON. Banaan is in het nederlands gewoon banaan, maar in het japans staat dat voor een vietnamese lekkernij. Een stukje banaan gewikkeld in een bladertje deegwaren (ik kan het niet beter uitleggen) dat dan in een soort van frietvet gebakken wordt, tot het eruit ziet als een klein loempia’tje maar dan geen loempiagroenten en kip maar banaan in. Daar dan ijs over en chocoladesaus en klaar is kees. Ongelooflijk lekker. Echt niet te doen. Mmmmm. Ik heb zaterdag-zondag-maandag mijn portie banaan wel binnen gehad ^^ :D
En IMOON is dus die bolletjes aardappelpuree die in een soort van witte saus (?) gedompeld worden om dan ook in frietvet gebakken te worden. Het lijkt wat op onze bolletjes-kroketten maar alleen smaken ze zoeter. Dat is ook een soort van lekkernij, en ik heb dus ook mijn portie aardappelen op.
Naast het 3dagen verkopen van deze twee lekkernijen, hebben we ook gewoon pret gemaakt, andere mensen leren kennen, andere lekkernijen gegeten, nog betere vriendjes gemaakt met de mensen die al vriendjes waren, en gedronken en gegeten en gedronken en gefeest etc etc. Na deze 3 dagen waren we dan ook allemaal doodop. Dinsdag was er nog een opruimdag, en dus ook geen school, maar de buitenlandse studenten hadden wel Japanse vakken. Jammer maar helaas ben ik de maandagavond ziek geworden, ik had 38.8 graden koorts. De afterparty & opruim is dus aan mij voorbijgegaan.
2 dagen goed rusten en wat pilletjes slikken hebben mij gauw beter gemaakt. Woensdagnamiddag en donderdag ben ik al gewoon naar de les geweest en het verder rustig gehouden.
Vrijdag ook naar de les en ’s avonds naar Tokyo wat gaan winkelen op mijn eentje. De bedoeling was oorspronkelijk dat ik met Leen zou gaan winkelen ofzo, maar het internet op haar hotel werkte niet mee en aangezien de Belgische gsm’s niet werken in Japan konden we elkaar niet bereiken.
We hebben dan vrijdagavond via internet uiteindelijk wel nog afgesproken voor zaterdag. Zaterdag zijn we eerst naar Ginza geweest. Ik was er zelf ook nog nooit geweest, dus dat was erg leuk. Er is een winkeltje “Manneken” genaamd, met Belgische warme wafels. Omdat ik vond (en Leen en Pieter gingen akkoord) dat we toch een keer Japanse Belgische wafels moesten gegeten hebben, hebben we een half uur ofzo staan aanschuiven (jaja de wafels zijn very populair) en uiteindelijk genoten van een lekkere wafel. Het smaakt anders als die in België maar de smaak komt toch aardig in de buurt :-) Ginza is trouwens het district in Tokyo met alle dure winkels en rijke mensen etc. Zoals ik al zei, was ik er nog nooit geweest en ik moest toch wel effe slikken toen ik na 2 weken in de middle of nowhere Saitama, uit de metro in de straten van Ginza kwam. Mooie staaltjes architectuur gecombineerd met chique mensen en mooie/dure winkels.
Daarna zijn we wat gaan winkelen en heb ik nog Belgische nylonkousen gevonden… Uiteindelijk hebben we de dag afgesloten met een bezoekje aan roppongi hills, het 53 verdiepingen-hoge gebouw. Met een night view over Tokyo. Ik was daar al eens geweest, maar ik vond het niet erg om nog eens mee te gaan, want het uitzicht is en blijft adembenemend.
Zondag had ik terug afgesproken met Leen en Pieter, dan zijn we naar harajuku geweest om de Takeshita doori en de Omotesando af te lopen. En natuurlijk hebben we ook een pak rare mensen gezien ^^
Daarna zijn we nog naar de kaitenzushi in shinagawa gegaan. Tijdens het eten ging plots een sirene af. Er was brand op de 2e verdieping (wij zaten op de 2e verdieping!) maar we moesten ons geen zorgen maken.... Het was een vergissing ofzo. ’t Schijnt. Ik moet wel zeggen als er zo 15 minuten lang een sirene afgaat die zegt HET BRANDT HET BRANDT. OP DE TWEEDE VERDIEPING. HET BRANDT!!!!!! Dat dat toch een beetje angstaanjagend is……………
Uiteindelijk is ook alles goed afgelopen en hebben we geen brand geroken of gezien.
Maandag ben ik naar school geweest en na school direct terug naar Tokyo. Dan zijn we naar Shibuya geweest en gegeten in Shinjuku. Uiteindelijk ook nog een uurtje karaoke binnengegaan want naar Tokyo komen en geen karaoke doen dat kan toch werkelijk niet….. Dinsdag zelfde scenario : eerst school dan terug de trein op naar Tokyo. Leen en ik zijn dan met ons tweetjes gaan winkelen in Tokyu Hands (Shinjuku) en Sunshine City (Ikebukuro). En het algemeen besluit van deze 4daagse is dat Tokyo echt wel een shoppingparadijs is. Ajajajaj. :-)
Vandaag had ik dan terug gewoon school en vanavond ga ik naar Priscilla (Hong Kong geboren, Australië opgegroeid) haar verjaardagsfeestje. Ze wordt 20 en in Japan is dat volwassen, dus dat moet passend gevierd worden. In dit geval met een verrassingsfeestje. Ze vroeg daarstraks tijdens de les of we vanavond niet wouden gaan eten met haar, voor haar verjaardag, maar we moesten doen alsof we vanavond al iets gepland hebben ^^ en dus moesten we haar teleurstellen haha. Ik ben benieuwd naar haar gezicht vanavond als ze ons daar allemaal verzameld voor háár verjaardag ziet :-)
Anyway, nu ik nog een beetje tijd heb, ga ik wat foto’s uploaden en huiswerk maken. Tot de volgende!!!!!

Dorien

1 comment:

Unknown said...

Heerlijk, een nieuwe blog! Je spontaniteit loopt er gewoon af. En dat mis ik zo. Binnenkort krijg je post...! xxx