Wednesday, July 11, 2007

dabedidabeda ^^

Na 5 dagen eindelijk nog eens een blogje. ‘k Heb het een beetje verwaarloosd :-)

Maar dus, mijn laatste blog was vrijdag, dus nu begin ik een kort relaas vanaf zaterdag tot vandaag (woensdag).

Zaterdag was mijn uitrustdag. Eerst en vooral lang geslapen. Het was de eerste keer sinds den blok (begin juni) dat ik nog eens uitgeslapen heb. (Uitslapen = in mijn bed blijven liggen en er niet uit moeten.) Rond 11u ben ik dan toch uit mijn bed gekomen, een doucheke genomen en wat gechilld. Wat gelezen, wat gestudeerd, wat gebabbeld, Japanse televisie gekeken, op de computer wat surfen… Zaterdag dus niets echt uitgevreten. Aangezien Yuko een hele dag weg was, moest ik het met vader stellen. Die ’s avonds eten gemaakt heeft. Tomoka (de dochter) was ook weer een hele dag niet thuis ^^

Dan werd het zondag, ik had ’s middags rond 2u afgesproken met 2 vriendinnetjes om te gaan shoppen in Shinjuku. Daar een hele namiddag rondgehangen, ’s avonds nog even kennis gemaakt met de japanse versie van barbecue en daarna nog even een japans internet café langs de binnenkant gezien à kottekes voor 1 of 2 of meerdere personen met een zetel en een tv en een computer. Voor mij leken het eerder sekskotjes dan een internetcafé, maar dat zal wel aan mij liggen ^^

Die avond ook nog tot na middernacht een (eindeloos, zo leek het toch) gesprek gehad met Yuko. Over de verschillen tussen Japan en Belgie en zo. Onder andere het Japanse openbaar vervoer ~

Maandag terug naar school en dat valt allemaal wel mee. Daarna gaan eten met mensjes uit de klas. Het was een nieuwe ervaring :-) we zijn naar een sushi restaurant geweest, waar alle soorten sushi u voorbij ‘wandelen’ op een draaiband. Zoals de valiezen op de luchthaven, zo de sushi’s op aparte bordjes. Als je eentje wou, dan neem je het er gewoon af. Als je iets wilt dat er niet tussen ligt, dan moet je het gewoon roepen en dan komt de bestelling op uw schoot. Ge zit dus in een kring met een stuk of 20 mensen, en voor u gaat de band rond. In de kring staan dan 2 koks die de sushi’s aant maken zijn. :-) Echt wel fijn, en héél handig. Je eet dus alleen wat er lekker uitziet. En als het niet lekker was, neem je gewoon iets anders. Je betaalt per bordje dat je genomen hebt. 140 yen per bordje. Da’s 0,85 euro ongeveer. Dat was dus ook weer best lekker.

’s Avonds thuis gegeten, het was de laatste avond in langer dan een week met ons drietjes (yuko, yutaka en ik) want ze zijn dinsdagnamiddag vertrokken op vakantie, naar Hawai.

Dinsdag dan, terug school. En in de namiddag voor het eerst naar karaoke geweest. En het is me goed bevallen. :-) Het was echt geweldig. In’t begin een beetje onwennig, maar naarmate de alcohol vloeit, wordt alles wat losser en zo ook minder stressy. Zeker als er dan wat foute muziek gekozen wordt, is ambiance verzekerd.

Om misverstanden te vermijden, ik heb het bij één (alcoholisch) drankje gehouden. Mijn mede zangers niet. En tegen een uur of 5 waren enkelen onder hen al flink in de wind. Daar ik dat niet was, besloot ik maar eens terug te keren naar huis. Ik was ook wéér stikkapot en mijn stem begon af en toe af te haken. Toen ik dan ook om half 7 thuis kwam (ongeveer), moest ik nog zelf voor eten zorgen en wat voor school werken.

Vandaag terug les, het eerste uur ongelooflijk saai en oninteressant, het tweede uur véél te moeilijk ^^ Mijn kennis van grammatica is duidelijk uitstekend, maar woordenschat en (passieve) kanji héél wat minder. We weten wat ons te doen staat ! Studeren !

‘k Ga’t hierbij laten. ‘k Ben doodmoe en kmoet nog wat voor schooltjes werken tegen morgen.

Gegroet,

Dorien

No comments: